Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Пн, 20 травня 2024
01:55

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

6 липня день народження Дніпровської дитячої залізниці

6 липня день народження Дніпровської дитячої залізниці
Фото: dnepr.detivgorode.ua

6 липня день народження Дніпровської дитячої залізниці. 6 липня 1936 року вперше потяг рушив по коліям дитячої залізниці у парку імені Глоби у Дніпрі.

Дніпровська дитяча залізниця — дитяча вузькоколійна залізниця у Дніпрі в парку Лазаря Глоби навколо ставку. Протяжність залізниці — 1,6 км.

Дніпровська дитяча залізниця є першою дитячою залізницею в Україні та другою після Тбілісі. Над ставком, естакадою, проходить центральна алея парку і для пропуску лінії залізниці збудовано два тунелі, яким дали імена Козацький і Січеславський. Дитяча залізниця обладнана телеграфним радіозв'язком, а станція гучномовцями.

Всього було побудовані 2 станції:

- Паркова — головна станція, де і розташовується управління залізниці;

- Комсомольська (зруйнована під час війни, не відновлена до сьогодні).

Феномен дитячої залізниці

Мережа дитячих залізниць є виключно радянською спадщиною. Короткі залізничні лінії будувалися в СРСР в якості установ позашкільної освіти для дітей від 8 до 15 років для їх ознайомлення з особливостями залізничного транспорту. Дитяча залізниця в Дніпрі стала першою в Україні і третьою в світі. У 1932-му році була відкрита перша в світі дитяча залізниця в Москві, але вже через два роки, незважаючи на капітальні фінансові вкладення, без пояснення причин, вона була закрита. За деякими даними, через звинувачення в надмірному використанні дитячої праці. У 1935-му році така дорога з'являється в Тбілісі, в 1936-му - в Дніпропетровську. Згідно з легендою, ініціаторами і проектувальниками дніпровської і всіх інших дитячих залізниць у колишній СРСР були самі школярі. Будували також переважно діти на комсомольських суботниках.

Дніпровська дитяча залізниця розташована в центральному парку відпочинку імені Лазаря Глоби. Довжина кільця, яке проходить навколо паркового ставка, становить 2 кілометри. Склад проходить без зупинок через два спеціально споруджених тунелі - довжиною 10 і 30 метрів, які були названі в честь Володимира Маяковського та Олександра Пушкіна. На єдиній станції "Піонерська" розташовуються вокзал, навчальні класи, зал очікування і каса. Протягом року школярі відвідують теоретичні заняття, а в теплий сезон, з травня до листопада, під керівництвом інструкторів практикуються у якості провідників вагонів, чергових по станції, начальників поїздів, дикторів вокзалу, електромеханіків, майстрів зв'язку і машиністів. Школярі, які відвідують такі заняття, отримують суттєві пільги під час вступу до профільних транспортні вузи.

Всього в СРСР таких доріг було побудовано близько 80, з яких зараз продовжують працювати трохи більше 30. Будувалися вони в 40-50-х роках і в країнах соціалістичної співдружності - У Німеччині, Латвії, Болгарії, Угорщини, Чехії, Китаї і на Кубі. У країнах Євросоюзу традиція не прижилася. Ті деякі дитячі залізниці в Європі, які продовжують роботу, були перероблені в паркові атракціони, які обслуговують дорослі.

Дитяча залізниця сьогодні

У березні 2017 року, через фізичну застарілість та відсутність капітального ремонту, вагони Pafawag було знято з експлуатації, а замість них було отримано 3 вагони ПВ-51 з Запорізької дитячої залізниці.

У квітні 2018 року кілька об'єктів на території Малої Придніпровської залізниці офіційно змінили назви. Станція Піонерська перейменована на Паркову, адже розташована посеред міського парку імені Лазаря Глоби. Тунель імені Олександра Пушкіна став Січеславським, а тунель ім. Маяковського — Козацьким. Відповідні зміни внесені до документації Дніпровської дитячої залізниці, Дніпровського територіального управління БМЕС, на балансі якого перебуває будівля станції, та Дніпровської дистанції колії, що обслуговує тунелі

Дніпровська залізниця має одну станцію Паркова (2 колії). На станції розташовані навчальні класи, зала очікування, каса. Так само на залізниці є два тунелі довжиною 10 і 30 м відповідно.

Рухомий склад:

2 тепловози ТУ2-134 і ТУ2-172;

3 вагони Pafawag, що чекають капітального ремонту;

3 вагони ПВ-51 виробництва Демихівського заводу.

На відміну від більшості дитячих залізниць, Дніпровська працює також і взимку — але тільки протягом новорічних шкільних канікул — з кінця грудня до 13-го січня.

Всього на дніпровській дитячій залізниці працює і навчається понад 700 початківців залізничників.

В цьому році, у зв'язку з карантинними обмеженнями, дитяча залізниця не розпочала свою роботу.


Схема Дніпропетровської ДЗ. Пунктиром показані нині відсутні шляхи, червоними стрілками - напрям руху поїздів.
Схема Дніпропетровської ДЗ. Пунктиром показані нині відсутні шляхи, червоними стрілками - напрям руху поїздів.




Gorod.dp.ua на Facebook.


ага  (08.07.20 10:14): а канатную дорогу отдали в свое время в частные руки и с концами(((
теперь ее демонтируют!
Відповісти | З цитатою
Ч  (08.07.20 03:24): Прям детский труд использовали, без взрослых?
Молодцы, товарищи дети СССР! Пример для всего Мира, как детей приучать к труду на своё благо и своё будущее!
Это вам не кроссовки шить в подвале, за пять баксов в день, работая на капиталиста!
Відповісти | З цитатою
111  (07.07.20 18:34): Долгих лет жизни нашей детской железной дороге. Відповісти | З цитатою
Василий Иванович  (07.07.20 18:01): Вернуть бы хоть один паровозик на железную дорогу, что бы дети могли и паровозом научиться управлять. На взрослой железной дороге этому уже не научат, а тут был бы уникальный шанс. Старые кадры, которые еще в конце 80-x учились на паровоз уже отходят, а замены им нет, тогда как паровозы на железной дороге присутствуют. Відповісти | З цитатою
в 1936 году ???  (07.07.20 17:34): 6 июля 1936 впервые поезд тронулся по путям в парке имени Глобы.

36 год и парк глобы ??? историки !!!
Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1
Cергей  (07.07.20 17:26): Станция комсомольская была разрушена в 1988 году вместе с депо. И нового ничего не построено. Скорее всего деньги были разворованы еще в начале периода независимости. Відповісти | З цитатою | Обговорення: 3
местный  (07.07.20 16:51): Как ни странно, дорогу еще более менее в порядке поддерживают.
Билетики подорожали, но то такое, не каждый день на ней ездить, можно побаловать ребенка.
Но вот в каком состоянии находится сам парк Чкалова/Глобы это просто трэш!! городские власти тупо вычеркнули его с карт города, и парк приходит в страшное состояние. Ничего, озеро засыпят и построят какойнибудь модный жилой комплекс. И будет у них крятяцкая железка вокруг пентхаузов и прочей инфраструктуры.
Відповісти | З цитатою | Обговорення: 1
Полина  (07.07.20 15:05): Скоро начнут закрывать и ликвидировать некоторые линии на Укрзализныце.))) Відповісти | З цитатою
Я  (07.07.20 15:03): Дэпо носило имя Чапаева, а не Чкалова!!! Відповісти | З цитатою
1
Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ской дозор | Обговорити тему на форумах | Розмістити оглошення

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами

* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
16,9
млрд грн - бюджет Дніпра на 2024 р.

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті