Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Блог
Пт, 9 травня 2025
13:51

БЛОГ

Понад 202,9 млрд грн ЄСВ у січні – квітні 2025 року: надходження єдиного внеску збільшилися майже на чверть

09.05.2025 09:13

Понад 202,9 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування сплатили платники за січень – квітень 2025 року. Це майже на чверть – 24,4 %, або на 39,8 млрд грн більше за аналогічний період минулого року. За січень – квітень 2024 року надійшло 163,1 млрд гривень.
Єдиний внесок – основне джерело наповнення фондів соціального страхування, за рахунок яких фінансуються державні соціальні програми, здійснюється виплата пенсій, матеріальної допомоги громадянам тощо. Він автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Нагадаємо: З 1 січня 2025 року фізичні особи – підприємці на спрощеній та загальній системах оподаткування, а також самозайняті особи мають сплачувати єдиний внесок за себе відповідно до Закону України «Про Державний бюджет на 2025 рік».
Звільнені від сплати єдиного внеску ФОП:
- зареєстровані на тимчасово окупованих територіях (відповідно до п. 93 розділу VIII Закону №2464),
- наймані працівники, за яких єдиний внесок сплачує роботодавець,
- пенсіонери,
- особи з інвалідністю, які отримують пенсію або соціальну допомогу,
- мобілізовані (на весь період служби, за умови надання підтверджуючих документів),
- на загальній системі без доходу.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Динаміка розрахунків через реєстратори у квітні: більше на 2 млн чеків та майже на третину вищі виторги за добу, ніж торік

08.05.2025 08:59

У квітні 2025 року спостерігається стабільне зростання рівня фіскалізації. 28,3 млн чеків за добу – їх середньодобова кількість, порівняно з квітнем 2024 року, збільшилася на 2,1 млн.
Від березня 2025 року приріст кількості чеків склав 700 тис. за добу.
Збільшилась і середньодобова сума виторгів, здійснених з використанням реєстраторів розрахункових операцій. Цьогоріч у квітні вона склала 14,8 млрд грн, що на 29 % більше за показники квітня 2024 року (11,5 млрд грн).
Такі дані свідчать про зростання економічної активності. Це результат постійної уваги податкових органів до фіскалізації розрахунків та відповідального ставлення бізнесу до податкових зобов'язань, що сприяють підвищенню рівня податкової дисципліни та розвитку економіки.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Руслан Кравченко: ДПС на практиці доводить конструктивність співпраці з громадами

08.05.2025 08:58

Закарпаття стало десятим регіоном, який Голова ДПС Руслан Кравченко відвідав разом з командою ДПС. Понад 30 представників місцевого бізнесу – від малого та великого мали змогу поспілкуватися з керівництвом ДПС під час зустрічі за участі начальника Закарпатської ОВА Мирослава Білецького та народного депутата Марʼяна Заблоцького.
Обговорили широкий перелік питань: блокування податкових накладних, адміністрування майнових податків, оподаткування продажів на онлайн-платформах.
Як відзначив Голова ДПС, питання, яке все частіше порушують в регіонах – можливість передачі функцій адміністрування майнових податків (нерухомість, земля) громадам.
«Тут моя позиція незмінна. Як колишній очільник Київщини знаю, що проблема не в механізмах, а в бажанні працювати. ДПС – прихильник конструктивної співпраці з громадами, і на практиці це доводимо. Громади за сприяння ДПС мають зробити реальну інвентаризацію місцевих ресурсів: нерухомість, земля, договори. Саме це сприятиме надходженням до місцевих бюджетів. І саме такий алгоритм є ефективною роботою», – підкреслив Руслан Кравченко.
Ще одне актуальне питання – вдосконалення процесу ліцензування для пивоварів, які виробляють пиво у малих обсягах і хочуть перейти зі звичайної ліцензії на статус малого виробника. Зокрема, йдеться про строки отримання ліцензії, перелік документів та вимоги до матеріально-технічної бази таких виробників.
Як відзначив Руслан Кравченко, в ДПС вже створена робоча група для вирішення проблемних питань малих виробництв спиртових дистилятів, виноробної продукції та пива.
«Найближчим часом на засіданні групи за участі народних депутатів обговоримо всі питання та напрацюємо пропозиції щодо внесення змін до Закону України № 3817, що регулює виробництво та обіг підакцизних товарів в Україні, та інших можливих шляхів врегулювання», – акцентував Голова ДПС.
Він також висловив зауваження до результатів роботи ГУ ДПС в Закарпатті по низці напрямів. Виправити ситуацію територіальне управління має до 01 червня.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Які документи необхідно подати для отримання ліцензії на право зберігання пального?

07.05.2025 16:01

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що згідно зі ст. 41 Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 3817) ліцензії на право зберігання пального надаються та їхня дія припиняється органами ліцензування – територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Відповідно до ст. 43 Закону № 3817 для отримання ліцензії суб’єкт господарювання подає до органу ліцензування заяву про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності у паперовій або електронній формі у порядку, визначеному ст. 42 Податкового кодексу України.
До заяви про отримання ліцензії на право зберігання пального додатково додаються копії:
1) документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки (у разі відсутності кадастрового номера земельної ділянки у зазначених документах надається витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку), на якій розташовано об’єкт зберігання пального (крім зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки), чинних на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію (зазначені документи не подаються у разі розміщення об’єкта нерухомого майна на території порту, за умови подання документів, що підтверджують право користування портовою інфраструктурою);
2) сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна, що підтверджує прийняття закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна в експлуатацію, щодо всіх об’єктів нерухомого майна, розташованих у місці зберігання пального, необхідних для здійснення такої діяльності, – для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку з 1 травня 2011 року;
технічного паспорта та/або інвентаризаційної справи, та/або довідки про технічні характеристики об’єкта нерухомого майна, що підтверджують функціональне призначення об’єкта нерухомого майна, що видані бюро технічної інвентаризації або фізичною особою – підприємцем, або юридичною особою, у складі якої працюють один або більше виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, що пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна відповідно до Закону України від 20 травня 1999 року № 687-XIV «Про архітектурну діяльність» (із змінами та доповненнями), – для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку до 30 квітня 2011 року включно, розташованих у місці зберігання пального, необхідних для здійснення такої діяльності.
Підтвердженням введення в експлуатацію об’єктів нерухомого майна, призначених для приймання, зберігання пального, право приватної власності на які виникло у порядку, визначеному законами України від 18 січня 2018 року № 2269-VIII «Про приватизацію державного майна» (із змінам та доповненнями) та від 06 березня 1992 року № 2171-XII «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» (із змінами та доповненнями, втратив чинність), є реєстрація права власності у порядку, визначеному Законом України від 01 липня 2004 року № 1952-IV «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (із змінами та доповненнями).
У разі якщо документи, зазначені у пунктах 1 і 2 частини п’ятої ст. 43 Закону № 3817, видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта нерухомого майна;
3) дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Про пільги з ПДФО і військового збору для фізичних осіб – волонтерів

07.05.2025 16:00

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу фізичної особи – платника податку на доходи фізичних осіб не включаються такі доходи:
- кошти або вартість майна (послуг), що надаються фізичній особі – волонтеру, з якою укладено договір про провадження волонтерської діяльності, в частині витрат неприбуткової організації, що залучає до своєї діяльності волонтерів, на проведення медичного огляду та вакцинації волонтера, інших лікувально-профілактичних заходів, безпосередньо пов’язаних з наданням волонтерської допомоги такою особою відповідно до Закону України «Про волонтерську діяльність» (далі – Закон);
- відшкодування неприбутковою організацією особі – волонтеру, з якою укладено договір про провадження волонтерської діяльності, документально підтверджених витрат, пов’язаних з наданням волонтерської допомоги, у розмірі та відповідно до переліку, що передбачені ст. 11 Закону.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Понад 414,7 млн грн податку на нерухоме майно – внесок платників до місцевих бюджетів Дніпропетровщини

07.05.2025 16:00

Протягом січня – квітня поточного року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, надійшло понад 414,7 млн гривень. Як зауважила начальник Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Теодозія Чернецька, сума надходжень збільшилась майже на 56,0 млн грн у порівнянні з січнем – квітнем 2024 року, темп росту – 115,6 відсотків.
Керівник обласної податкової служби висловила вдячність платникам за відповідальне ставлення до сплати податків.
«Системний відкритий діалог з платниками спрямований на підвищення рівня дотримання ними податкового законодавства. Це обумовлено Національною стратегією доходів до 2030 року (далі – НСД). Одна зі стратегічних цілей НСД – забезпечення макроекономічної та фінансової стабільності через збереження рівня мобілізації доходів. Отже, продовжуємо роботу, удосконалюємо комунікації з бізнесом у напрямку збільшення надходжень до бюджетів за рахунок добровільної сплати податків платниками», – зазначила Теодозія Чернецька.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Ліквідація підприємницької діяльності: подання звітності мобілізованим ФОПом, який скористався правом не сплачувати єдиний внесо

07.05.2025 15:59

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до абзацу першого п. 9 прим. 2 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) під час особливого періоду, визначеного Законом України від 21 жовтня 1993 року № 3543-ХІІ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» (далі – Закон № 3543), платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (єдиний внесок), зокрема, фізичні особи – підприємці (ФОП), призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від виконання своїх обов’язків, визначених частиною другою ст. 6 Закону № 2464, якщо вони не є роботодавцями.
Підставою для такого звільнення є заява ФОПа та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до контролюючого органу фізичною особою – підприємцем протягом 10 днів після її демобілізації. Якщо демобілізована ФОП перебуває на лікуванні (реабілітації) у зв’язку з виконанням обов’язків під час мобілізації, заява і копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, подаються протягом 10 днів після закінчення її лікування (реабілітації) (абзац другий п. 9 прим. 2 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464).
Пункт 9 прим. 2 частини 2 Закону № 2464 не скасовує обов’язків, визначених частиною другою ст. 6 Закону № 2464, а надає можливість ФОПам, призваним на військову службу під час мобілізації або залученим до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, – не виконувати їх у встановлені строки (своєчасно) та в повному обсязі, зазначені обов’язки платники єдиного внеску можуть виконати після їх демобілізації.
Згідно з п. 9 прим. 19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 тимчасово, з 01 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом дванадцяти місяців після припинення або скасування воєнного стану, ФОПи, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування (крім електронних резидентів (e-резидентів)), особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе. При цьому положення абзацу другого п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 щодо таких періодів для таких осіб не застосовується. Такими особами розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації не заповнюється за період, в якому відповідно до абзацу першого цього пункту єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався.
Такі платники мають право не подавати розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації за період, в якому відповідно до абзацу першого п. 9 прим. 19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався (на підставі абзацу тридцять другого п. 3 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік» дію п. 9 прим. 19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2464 зупинено для податкового (звітного) періоду – 2025 рік).
Водночас, у разі припинення підприємницької діяльності мобілізовані ФОПи, які скористалися правом не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе, зобов’язані подати:
► додаток «Розрахунок сум нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» у складі ліквідаційної податкової декларації про майновий стан і доходи (форма, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 № 859 із змінами та доповненнями (далі – Додаток ЄСВ1)) – ФОПи на загальній системі оподаткування;
► додаток «Відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску» у складі ліквідаційної податкової декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця (форма, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 № 578 із змінами та доповненнями (далі – Додаток 1)) – ФОПи на спрощеній системі оподаткування.
При цьому, в табличній частині:
Додатка ЄСВ1 – у графі 3 зазначається сума чистого доходу (прибутку), заявлена в податковій декларації (у разі відсутності проставляється значення «0,00»), у графі 4 «Сума доходу, на яку нараховується єдиний внесок, з урахуванням максимальної величини» – «0,00», у графі 5 «Розмір єдиного внеску (у відс.)» – «22,00», у графі 6 «Сума нарахованого єдиного внеску» проставляється сума нарахованого єдиного внеску (якщо графа 4 – «0,00», то тут теж проставляється значення «0,00»);
Додатка 1 – у графі 2 «Самостійно визначена сума доходу, на яку нараховується єдиний внесок з урахуванням максимальної величини» проставляється значення «0,00», у графі 3 «Розмір єдиного внеску (у відс.)» – «22,00», у графі 4 «Сума єдиного внеску, яка підлягає сплаті на небюджетні рахунки» – «0,00».




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування: новації 2025

07.05.2025 15:57

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що у 2025 році відновлено обов’язок щодо сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок, ЄВ) за себе на загальних підставах для фізичних осіб – підприємців, фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність та членів фермерського господарства.
Фізичні особи – підприємці платники єдиного податку визначають базу нарахування єдиного внеску самостійно не більше максимальної величини бази нарахування ЄВ. При цьому сума ЄВ повинна бути не менше мінімального страхового внеску: у 2025 році – від 1760 грн до 35200 гривень.
Фізичні особи – підприємці, крім платників єдиного податку, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, члени фермерського господарства – сплачують ЄВ у розмірі 22 відсотка від суми доходу (прибутку), отриманої від відповідної діяльності. При цьому сума ЄВ повинна бути не менше мінімального страхового внеску (у 2025 році – 1760 грн) за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
Довідково: Закон України від 19 листопада 2024 року № 4059-IX «Про Державний бюджет України на 2025 рік».






Коментарі: 0 | Залишити коментар


До уваги фізичних осіб – власників декількох об’єктів нерухомості (квартир)!

07.05.2025 15:56

Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що відповідно до п.п. 266.3.1 п. 266.3 ст. 266 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
Підпунктом «а» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ визначено, що база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується, зокрема: а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів.
Таке зменшення надається один раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).
Водночас, згідно з абзацом першим п.п. 266.4.3 п. 266.4 ст. 266 ПКУ пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, передбачені підпунктами 266.4.1 та 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ, для фізичних осіб не застосовуються до об’єкта/об’єктів оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, встановленої п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ (для квартир 60*5=300 кв. метрів).
Чи застосовується пільга у вигляді зменшення бази оподаткування при нарахуванні податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичній особі – власнику декількох квартир, якщо загальна площа кожної з них не перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (300 кв. метрів), а сумарна загальна площа всіх об’єктів вказаний розмір перевищує?
Обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у порядку встановленому п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ.
Згідно з п.п. «б» п.п. 266.7.1 п. 266.7 ст. 266 ПКУ за наявності у власності платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, більше одного об’єкта житлової нерухомості одного типу, в тому числі їх часток, податок обчислюється виходячи із сумарної загальної площі таких об’єктів зменшеної відповідно до підпунктів «а» або «б» п.п. 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ та відповідної ставки податку.
Враховуючи зазначене, якщо сумарна загальна площа всіх квартир, що перебувають у власності, перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі (300 кв. метрів), пільга у вигляді зменшення бази оподаткування не застосовується.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Руслан Кравченко: ДПС працює над удосконаленням підходів до розрахунку податкового навантаження

07.05.2025 09:08

Про умови ведення бізнесу, податкове навантаження та ветеранську політику говорили сьогодні Голова ДПС Руслан Кравченко та представники понад 60 підприємств та бізнес-асоціацій Івано-Франківщини. До діалогу також долучився народний депутат Марʼян Заблоцький.
Як відзначив Голова ДПС, наразі в регіоні на обліку понад 93 тис. суб’єктів господарювання. Їх кількість порівняно з минулим роком зросла на понад 3,3 тисячі.
Учасники обговорили стандартні питання від бізнесу – блокування податкових накладних, виконання судових рішень, віднесення до ризикових. Тут ДПС вже має напрацьований алгоритм, який дозволяє оперативно вирішувати питання.
Ще одне важливе питання – істотна різниця в податковому навантаженні між регіонами в межах однієї галузі.
«На жаль, до сьогодні не існувало уніфікованих підходів до розрахунку податкового навантаження по регіонах. Команда ДПС вже працює над розробкою справедливих підходів, які враховуватимуть особливості ведення господарської діяльності в різних регіонах. До кінця травня плануємо вже вийти з конкретними пропозиціями, щоб обговорити їх з бізнесом. Бо саме це – про довіру та партнерство між податковою та бізнесом», – зазначив Голова ДПС.
Він також акцентував увагу на ветеранській політиці, зазначивши, що це – одне з пріоритетних питань і закликав всю команду ДПС особливо уважно ставитися до усіх звернень наших захисників, адже людяність – основа кожної комунікації.
«Під час зустрічі один із наших захисників, який має бізнес, порушив питання щодо податкових перевірок для тих, хто проходить службу по мобілізації. Цілком погоджуюсь, що тим, хто на передовій, не до того, аби займатися питаннями перевірки. Тому тут має бути вкрай зважений підхід. Як зі сторони податківців, так і з боку законодавців», – сказав Руслан Кравченко.
Він нагадав, що в кожному регіоні працюють спеціальні «гарячі лінії», де наші захисники та ветерани можуть отримати фахові консультації з податкових питань.
Говорили також про перегляд критеріїв роботи «Клубу білого бізнесу».
«Для мене весь бізнес, який працює чесно – білий. На це завжди налаштовую і працівників податкової. Поки зміни офіційно не затверджені, податкова вже рухається вперед. На практиці ми вже визнаємо відповідальний бізнес – доброчесним, незалежно від його членства в клубі чи формального статусу. З усіма проблемними питаннями також завжди можна звернутися до консультаційних центрів в регіонах», – додав Руслан Кравченко.




Коментарі: 0 | Залишити коментар


Усього 3383. Попередня cторінка | Сторінка 1 з 339 | Наступна сторінка
Мій gorod.dp.ua:
copyright © gorod.dp.ua
Усі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті