Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Днепр » Новости города и региона
пн, 09 июня 2025
23:40

НОВОСТИ ГОРОДА И РЕГИОНА

Днепровский режиссер поставил необычный спектакль в Закарпатском театре

|«« «« »» »»|

Драма «Обреченные» рассказывает об очень необычной традиции среди албанских женщин.

Пьеса Олега Михайлова «Клятвенные девы» посвящена редкой традиции среди албанских женщин, которых называют бурнеша. Еще в молодости они отказываются от всех женских стремлений, давая обет целибата.

За постановку сложного в психологическом плане материала взялся наш земляк Артур Опрятный, которого многие днепровские театралы знают как актера и режиссера театра Драмиком.

А одну из главных ролей в новом спектакле «Обреченные» сыграла еще одна бывшая актриса Драмикома Маргарита Савенко, которая сейчас служит в Закарпатском музыкально-драматическом театре.

О премьере спектакля рассказала ужгородский театровед Олеся Данилец:

«Коли ми маємо свободу вибору, свободу життя - нам здається, що так і має бути. Що це - норма. Що немає потреби боротися. Коли жінки в сучасному цивілізованому світі можуть навчатися, працювати, обирати чоловіка, керувати автомобілем чи користуватися смартфоном - ми не замислюємось, що не всі мають такі права. Часто зручніше не думати, що десь у світі жінки досі не мають голосу. Вони - безправні й безмовні.

У деяких країнах є, здавалось би, можливість стати “рівноправними” членами чоловічого світу. Але - за певної умови. Відмовившись від усього жіночого. У далекій Албанії таких жінок називають бурнеша - вони приносять обітницю целібату, обіцяють ніколи не кохати, не виходити заміж, не народжувати. У сучасному суспільстві їхній відповідник - «кар’єристка». Формально - свобода, насправді ж - постійне балансування на тонкій межі. Адже аби утвердитися в патріархальному світі, жінка часто змушена жертвувати особистим. Грань між свободою і несвободою - не завжди помітна. Вона проходить по людській душі.

Про цю межу - вистава “Приречені” за драмою Олега Михайлова “Клятвені діви” у постановці Артура Опрятного. Це трагедія жінок, які живуть на території несвободи. І головне питання, яке проходить через всю виставу: чи мали вони вибір? У суспільстві, де все регулює албанський Канун - суворий морально-правовий кодекс, якому підпорядковується кожен крок.

На малій сцені простір розділено на невеликі входи-виходи, де кожна з героїнь має своє відокремлене місце, сховане за завісою. Сценічний майданчик - темний, холодний, побудований із металу, сірої мішковини та шорстких поверхонь, схожих на камінь. Усі костюми - сіро-чорні, безбарвні, майже злиті з фоном. Жінка тут має бути непомітною, покірною, розчиненою в середовищі.

Постановочна група - художниця Людмила Бєла, композитор Геннадій Гордельянов і режисер Артур Опрятний - створюють атмосферу безвиході, яка буквально відчувається тілом. У цьому середовищі - немає жодного променя світла, у цьому домі не плачуть. Тут легше ненавидіти, ніж любити. Усі героїні - носії вірусу жорстокості. Вони карають слабших, зраджують, здатні на насилля. Але їхні дії не викликають відрази. Навпаки - співчуття. Ми не маємо права судити людину, яка живе у тотальній несвободі, де страх затьмарює розум, а інстинкти самозбереження диктують поведінку.

Акторки працюють у партитурі ролей точно, злагоджено, з внутрішньою переконливістю. Їхні образи багатошарові та багатогранні, вони сповнені і гніву, і ненависті, і надії, і всі глибоко трагічні та … приречені.

Фінал вистави - кульмінація не сюжетна, а символічна. Фінальна мізансцена - мов ікона. Це не лише алюзія на Скорботу Богородиці. Це і присутність Марії Магдалини - жінки з розпущеним рудим волоссям, яка оплакує не лише Христа, а й увесь загублений жіночий досвід. Навіть коли акторки виходять на поклон, вони творять статичну мізансцену під хрестом, що створює відчуття зупиненого часу.

Наприкінці вистави зривають всі завіси, що буквально повністю стирає всі межі, забирає особистий простір, у якому жінка не належить собі. Залізна конструкція створює чітку візуалізацію Голгофи, що окреслює остаточну жертву. І ця жертва - не лише героїні вистави. Вона - історична. Культурна. Жіноча».

Иллюстрации со страницы Артура Опрятного

Gorod.dp.ua на Facebook.

Gorod.dp.ua не несет ответственности за содержание опубликованных на сайте пользовательских рецензий, так как они выражают мнение пользователей и не являются редакционным материалом.

Gorod`ской дозор | Обсудите тему на форумах | Разместить объявление

Другие новости раздела:

ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами
•  У Дніпрі на Метробудівській водій Audi збив з ніг пішохода, який перебігав дорогу: відео моменту (17)

•  На часі: що кажуть містяни про ремонт трамвайної колії у центрі Дніпра (16)

•  Історію Дніпра пропонують вести від 14 століття (10)

•  Ще одна перемога для Дніпра: мерія вирішила багаторічну проблему водопостачання мешканців по вул. Мандриківській, 136 (9)

•  Скільки років потрібно, щоб купити квартиру в Дніпрі (9)

•  На площі Героїв Майдану водійка Audi переплутала педалі і спровокувала масову ДТП (відео моменту) (6)

•  У дніпровських музеях відновили два рідкісні автомобілі (6)

•  Укрпошта стане банком: Рада прийняла закон про фінансову інклюзію (5)

•  Більшість працівників в Україні регулярно використовують ШІ в роботі (4)

•  У Дніпрі засуджена ексочільниця МСЕК працевлаштувалась у госпіталі ветеранів війни (4)


* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
9
млн евро на новые трамваи потратит город в 2025 г.

Источник
copyright © gorod.dp.ua
Все права защищены. Использование материалов сайта возможно только с разрешения владельца.

О проекте :: Реклама на сайте