Згоден
Продовжуючи перегляд сайту, ви погоджуєтеся з тим, що ознайомилися з оновленою політикою конфіденційності та погоджуєтеся на використання файлів cookie.
Дніпро » Новини міста і регіону
Чт, 03 липня 2025
12:39

НОВИНИ МІСТА І РЕГІОНУ

Масштабну виставку відкрили у двох культурних центрах Дніпра

|«« «« »» »»|

Нову виставку «Дивлячись у розриви ІІ» експонують у галереї «Артсвіт» та Центрі сучасної культури Дніпра, які розташовані на Крутогірному узвозі, 21-а.

Про нову виставку організатори розповідають:

«Одночасно на двох локаціях пройшло відкриття виставкового проєкту «Дивлячись у розриви ІІ», - у галереї Артсвіт та Dnipro Center for Contemporary Culture.

Це продовження виставки, що пройшла у Voloshyn Gallery в Києві влітку 2024 року. Проєкт є частиною виставкового циклу, присвяченого темі розривів у лінійній історичній оповіді та віднайденню нових зв’язків між мистецькими явищами в Україні.

«Дивлячись у розриви ІІ» зосереджує увагу на пейзажі, території, біотопі як альтернативах ідеологічно організованому «видовищу історії». Проєкт містить дві «виставки у виставці». Перша — «Острівці вразливого» — розповідає про чуттєвість, що не збігається з риторикою «незламності», але водночас існує поруч із нею в трансформованій війною дійсності. Друга — «Казка про рукавичку» — звертається до колекції галереї Артсвіт як до «ландшафту мистецтва», де художні твори утворюють щільну мережу зв’язків. Окремі об'єкти з-поза колекції реагують на її теми, збагачуючи наявний контекст.

Куратор виставки Нікіта Кадан у своєму проєкті розгортає ідеї української історії мистецтва як історії розривів, перерв, втрат, самоцензури, трансформацій та безнастанного руху. Він пропонує бачити виставку як фланерство ландшафтом катастрофи — не для того, щоб його класифікувати, а щоб бути в ньому, блукати й бачити зв’язки неочевидні, нецентровані, позбавлені ієрархії. Тут провінція не підпорядкована центру, а стоїть із ним нарівні; тут мистецтво розпадається на фрагменти, які самі створюють нову систему координат.

Проєкт ставить питання: що робити, коли твоя периферія стає епіцентром світової уваги — а потім знову зникає з радарів? Чи можлива нова мапа мистецтва, у якій розриви — це і є форма цілості?

«Ця виставка – про обумовлені страшними і веселими обставинами українського життя способи дивитись на мистецтво. Вона про те, як дивитись на мистецтво крізь призму "згорів сарай, гори і хата". Її, цю виставку, можливо прочитати як проєкт музею, в якому бажання утвердити владу через написання історії вже зазнало поразки. Чи як нестабільну систему, в якій "класичні", "сучасні", "маргінальні", "актуальні" автор_ки, опиняються за межами своїх звичних ніш та місць у класифікації. Як рухомий ландшафт мистецтва, який миттєво робить будь-яку мапу застарілою. Або як оповідь про вкрадене минуле, відтворена за його тінями та відлуннями, – із повною готовністю до того, що ці тіні та

відлуння ошукають тебе й заведуть на манівці», — каже Нікіта Кадан.

Увага: експозиція містить чутливий контент — оголені тіла, сцени війни та наслідки бойових дій.

Виставковий проєкт «Дивлячись у розриви» був ініційований Voloshyn Gallery в 2024 році. В галереї Артсвіт та Центрі сучасної культури у Дніпрі виставка реалізована у співпраці з Voloshyn Gallery (Київ) та Асортиментна кімната (Івано-Франківськ).

В межах виставки представлені роботи з колекцій галереї Артсвіт, Павла Мартинова, Voloshyn Gallery, Нікіти Кадана і Маєтку Олега Голосія та галереї TheNakedRoom».

Фото – галерея Артсвіт

Gorod.dp.ua на Facebook.

Читайте також:

Gorod.dp.ua не несе відповідальності за зміст опублікованих на сайті рецензій користувачів, тому що вони виражають думку користувачів і не є редакційним матеріалом.

Gorod`ской дозор | Обговорити тему на форумах | Розмістити оглошення

Інші новини:

ЗВЕРНИТЬ УВАГУ!
Популярні*:
 за коментарями | за переглядами

* - за 7 днів | за 30 днів | Докладніше
Цифра:
175
років Історичному музею

Джерело
copyright © gorod.dp.ua
Всі права захищені. Використання матеріалів сайту можливо тільки з дозволу власника.

Про проект :: Реклама на сайті